آموزش الكترونيكي

 برای دانلود فایل اینجا را کلیک کنید.

میزکار
با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، وارد میزکار می‌شوید. این صفحه شامل بخش‌های مجزا به شرح زیر می‌باشد:

1ـ درس‌های قابل أخذ
با کلیک بر روی «أخذ دروس ارائه شده» وارد صفحه أخذ درس می‌شوید.

 

با «انتخاب» درس یا دروس مورد نظر و «ثبت نهایی انتخاب‌ها»، در بخش «درس‌های من» نمایش داده می‌شوند.


توجه داشته باشید که برای دروس دو حالت أخذ وجود دارد: 1ـ أخذ بدون نیاز به تأیید 2ـ أخذ با تأیید
در صورتی که أخذ نیازمند تأیید باشد، در صفحه میزکار درس را به صورت «در حال بررسی جهت تأیید» نمایش می‌دهد. پس از تأیید مسؤول مربوط این درس نیز در بخش «درس‌های من» قابل دسترسی است.

2ـ درس‌های من
با کلیک بر روی عنوان درس، وارد آن درس می‌شوید. (توضیح بیشتر راجع به بخش‌های یک درس در راهنمای «مشاهده درس» آمده است.)

 

هرگاه در درسی زمان تمرین یا آزمونی فرا برسد، بخش «فعالیت‌های قابل انجام من» به صورت خودکار باز می‌شود. با کلیک بر روی آن وارد بخش «فعالیت‌های من» می‌شوید. این فعالیت‌ها شامل: تمرین، آزمون و سایر فعالیت‌هایی است که برای این درس در نظر گرفته شده است.

 

3ـ سیستم پیام
با کلیک بر روی این بخش و یا بر روی آیکون «سیستم پیام» در بالای صفحه، وارد صفحه «سیستم پیام» می‌شوید.


در صفحه سیستم پیام می‌توانید لیست پیام‌های ارسالی، دریافتی و ... را مشاهده و مدیریت کنید. همچنین برای ایجاد پیام جدید و ارسال آن از این صفحه استفاده کنید.

4ـ لینک‌های پرکاربرد
برای دسترستی سریع‌تر به برخی از خدمات، لینک آن‌ها در این بخش قرار داده شده است.

 

با کلیک بر روی «ارسال پیام به صفحه اصلی»، صفحه‌ای باز می‌شود که می‌توانید پیام خود را در آن درج کنید. این پیام پس از تأیید مسئول مربوط در صفحه اصلی سامانه و در بخش «پیام کاربران» نمایش داده می‌شود.

5ـ تنظیم پنجره‌های میزکار
نحوه چینش پنجره‌های میزکار، قابل تغییر است و می‌توانید با کلیک بر روی هر آیتم و کشیدن آن، جای آیتم‌ها را تغییر دهید. پس از این تغییرات، پنجره‌ای در بالای صفحه ظاهر می‌شود که برای اعمال تغییرات باید بر روی گزینه «ثبت» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از این قسمت برای حذف نمایش آیتم‌ها و یا کم و زیاد کردن ستون نمایش آن‌ها استفاده کنید.

6ـ پروفایل شخصی
در این بخش، اطلاعاتی از شما در زمینه شخصی و شغلی قابل مشاهده و ویرایش است. با کلیک بر روی آیکون «پروفایل شخصی» در بالای صفحه، وارد این صفحه می‌شوید.

در برگه «اطلاعات شخصی» پروفایل، خدمات زیر در دسترس شماست:
  1.    بارگذاری عکس پرسنلی
  2.    ویرایش اطلاعات شخصی
  3.    ایجاد وبلاگ
  4.    «تنظیمات من» شامل:
        4.1.    تنظیمات زبان پیش‌فرض: فارسی ـ انگلیسی
        4.2.    تاریخ سیستم: هجری شمسی ـ هجری قمری ـ میلادی
        4.3.    نحوه اطلاع‌رسانی به شما در مورد فعالیت‌های درسی از طریق ایمیل و پیامک
  5.    ایجاد امضاء: برای استفاده در انتهای پیام‌های ارسالی از طریق سیستم پیام
در برگه «تنظیمات شخصی» پروفایل، خدمات زیر در دسترس شماست:
  1.    تغییر کلمه عبور
  2.    نمایش یا عدم نمایش ایمیل، شماره تماس و تاریخ تولد شما برای سایر کاربران. در حال حاضر این موارد برای دیگران قابل مشاهده نیست.

7ـ امکانات
در این بخش، به برخی از امکانات سیستم به روش ساده‌تر دسترسی خواهید داشت؛ مثلا: تغییر کلمه عبور، نمایش پروفایل و ...

 

8ـ اخبار سیستم
در این بخش، با توجه به اینکه در کدام صفحه باشید، اخبار مربوط به «سیستم»، «دپارتمان» یا «درس ارائه شده» برای شما نماش داده می‌شود.
9ـ تابلوی اعلانات
در این بخش، اطلاعیه‌هایی مربوط به «کاربران»، «اساتید» و ... نمایش داده می‌شود.
10ـ خروج از سیستم
برای خروج از سیستم، با زدن آیکون مربوط در بالای صفحه از سامانه آموزش الکترونیکی خارج می‌شوید.